Další kousky ve výprodeji. 💥 Slevy až 50 %. Omrkněte 👉 zde

Nezapomněli jste na něco?

Nákupní košík

V košíku nemáte žádné zboží.

CZK

Všeobecné obchodní podmínky

1) VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Kupující-spotřebitel učiněním závazné objednávky v e-shopu promaledobrodruhy.cz provozovaný společností A-swit s.r.o., se sídlem (na tuto adresu prosíme neodesílejte balíčky) :  Harrachovská 327/8, Praha 9, 190 00, IČO 279 033 89, DIČ 279 033 89, potvrzuje, že souhlasí s obchodními podmínkami pro dodávku zboží. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito obchodními podmínkami a jsou zároveň pro obě strany závazné. Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Kupující je zároveň dostatečně informován před vlastním odesláním objednávky o možnosti seznámit se s obchodními podmínkami a reklamačním řádem.

2) OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v kupní smlouvě - objednávce. Podmínkou pro naplnění platnosti elektronické objednávky je pravdivé vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Objednávka je zároveň návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva posléze vzniká momentem doručení se závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní internetového obchodu promaledobrodruhy.cz. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu včetně obchodních podmínek. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.

V e-shopu promaledobrodruhy.cz mohou nakupovat zákazníci z ČR a Slovenska.

V případě jakéhokoli dotazu nás kontaktujte na e-mail obchod@promaledobrodruhy.cz nebo tel. 601 081 777.

3) POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY

Objednávka je přijata ihned. Potvrzení objednávky Vám obratem zašleme e-mailem na Vaši e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. O průběhu stavu Vaši objednávky i konečném odeslání zásilky budete taktéž informováni e-mailem.

V případě nejasností Vás budeme samozřejmě kontaktovat.

4) PLATBA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

Platbu akceptujeme převodem na účet, online kartou, hotově na naší prodejně Kostelecká 938/81, Praha anebo dobírkou formou Zásilkovny a  PPL.

Pro zaslání zboží využíváme služeb PPL a Zásilkovny.

Číslo našeho účtu: 2400564226/2010 Fio Banka, a.s

nebo v případě platby v měně EUR na účet č.: CZ45 2010 0000 0024 0203 0164 za předpokladu úhrady platbou SEPA, vedený u Fio Banka, a.s.

PROSÍME PEČLIVĚ ZKONTROLUJTE PŘED ODESLÁNÍM SPRÁVNOST VARIABILNÍHO SYMBOLU!

Platby s objednávkami si náš systém páruje automaticky a to na základě správnosti vyplněných údajů v platebním příkazu. Pokud máte pocit, že jste údaje omylem zadal/a nesprávně, kontaktujte nás na obchod@promaledobrodruhy.cz a my Vaši platbu ručně na účtu dohledáme. 

Pokud zvolíte platbu bankovním převodem, platba u nás musí být připsaná nejpozději do 3 pracovních dnů.

Pokud částku za objednávku do té doby nepřevedete a nebudeme mít od Vás žádnou informaci o důvodu, bude Vaše objednávka automaticky stornována a zboží uvolněno k dalšímu prodeji. Vaši objednávku se snažíme vyexpedovat max. do 2 pracovních dnů od přijetí platby. V případě, že zboží již nebude skladem, budeme Vás neprodleně kontaktovat (e-mailem nebo telefonicky). V případě, že Vás nebude možné kontaktovat, vyhrazujeme si právo objednávku zrušit.

V případě, že jste zvolili platbu dobírkou, upozorňujeme, že v případě nepřevzetí zásilky si nárokujeme vyžadovat vzniklé náklady na dopravu a balné.

5) VÝMĚNA ZBOŽÍ

veškeré info ZDE

6) VRÁCENÍ ZBOŽÍ

V souladu s § 1829 odst. 1 nového Občanského zákoníku má kupující-spotřebitel právo do 14 dnů od obdržení zboží odstoupit od kupní smlouvy a zboží bez udání důvodu vrátit bez jakékoli sankce.

Zboží musí kupující-spotřebitel odeslat doporučeně na adresu provozovny: Pro malé dobrodruhy, Kostelecká 938/81, 19600 Praha 9 kompletní, včetně příslušenství, dárků, apod., bez známek používání, nepoškozené, v původním obalu s neodtrženými cedulkami (pokud produkt cedulku má) a to ve lhůtě 14 dnů.

V žádném případě nelze zboží vracet poštou na dobírku. Jakékoliv takto vrácené zboží nebude prodejce přijímat.

Pokud jste v objednávce uplatnili Dopravu zdarma (jako registrovaní zákazníci při výši objednávky nad 2500 Kč), a po vrácení zboží se hodnota této objednávky sníží pod 2500 Kč, bude Vám částka za dopravu objednávky doúčtována.

Vrácené zboží musí být zcela v původním stavu ( oblečení neprané, nenošené, nežehlené, nesmí zapáchat parfémem ani ničím jiným ) a označené původní identifikační etiketou zboží pokud jí produkt obsahuje. Také je nutno doložit kartu se štítkem a čárovým kódem, kterou zákazník- spotřebitel obdržel v balíčku a zároveň vyplnit elektronický formulář na našem webu.

Originální krabice od bot v žádném případě neslouží jako poštovní obal! 

Kupující-spotřebitel bere na vědomí, že pokud vrácené zboží bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé anebo nárok na neuznání vratky. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Kupující odpovídá za škodu způsobenou při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu, prodávající vrátí v takovém případě kupujícímu spotřebiteli kupní cenu poníženou o náhradu škody anebo si vyhrazuje právo vratku nepřijmout. Při splnění těchto podmínek a po doručení zásilky prodávajícímu bude uskutečněno s kupujícím finanční vypořádání dle vzájemné dohody. Náklady spojené s vrácením zboží (především poštovné) ponese kupující.

Vrácení zboží lze kompenzovat dvěma způsoby:

• vrácením kupní ceny převodem na bankovní účet do 14 dnů od obdržení vráceného zboží

• zápočtem k následující objednávce (hodnota vracené kupní ceny bude převedena na kredit/voucher, který časově neomezujeme)

 

7) STORNO OBJEDNÁVKY

Objednávku lze v e-shopu Promaledobrodruhy.cz bezplatně stornovat nejpozději do 24 hodin od objednání, ale pouze v případě, že objednávka nebyla ještě vyexpedována (platí hlavně u dobírek). 

 

8) MOŽNOST  "Jednoduchého vrácení zboží" během lhůty pro odstoupení

  1. Základní ustanovení: Kupující si společně se zbožím může zakoupit samostatnou doplňkovou placenou službu spočívající v tom, že Kupující, který se rozhodne zboží během lhůty pro odstoupení vrátit, má možnost přinést zabalené zboží a doklad prokazující koupi zboží a služby na kteroukoli pobočku smluvního partnera Prodávajícího (dále jen „služba“). Smluvními stranami tohoto vztahu jsou Prodávající jako poskytovatel služby a Kupující jako objednatel služby, přičemž podmínky dle tohoto článku VII. se uplatní na veškeré transakce týkající se této služby. Tato služba řeší pouze přepravu. Ostatní záležitosti jako vrácení kupní ceny či reklamace se řeší samostatně podle příslušných (jiných) ustanovení těchto obchodních podmínek.
  2. Smlouva o poskytování služby je uzavřena tehdy, když Kupující spolu s objednávkou zboží, nabízených Prodávajícím, potvrdí v tzv. košíku i službu a Prodávající mu vystaví fakturu, a Kupující ji zaplatí.
  3. Popis služby: Prodávající zaručuje Kupujícímu, že mu umožní pohodlnější vrácení (přepravu) zboží bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, a to za podmínek uvedených níže, pokud o toto vrácení objednatel požádá, tj. využije službu, ve lhůtě stanovené níže. Tato služba je nepřenosná (může ji zakoupit pouze Kupující), vztahuje se pouze na zboží v rámci objednávky, ke které byla tato služba zakoupena a lze ji využít pouze jednou.
  4. Podmínky využití služby: Prodávající je povinen poskytnout službu, tedy poskytnout Kupujícímu možnost pohodlnějšího vrácení (přepravu) zakoupeného zboží bez udání důvodu ve lhůtě viz níže, pouze pokud:
  • Kupující objedná službu v termínu, kdy je tato služba nabízena, nejpozději však při koupi zboží, jehož se služba týká;
  • Kupující uhradí službu řádně a včas;
  • Kupující neodstoupí od smlouvy na koupi zboží, jehož se služba týká, před uplatněním služby;
  • Kupující uplatní službu nejpozději 14. den od převzetí zboží, které je součástí objednávky, na kterou se služba vztahuje osobně na jedné z poboček poskytovatele, příp. poboček jeho smluvních partnerů, jako Zásilkovna.cz, v rámci řádné otevírací doby;
  • Kupující nijak nepoškodí identifikační štítky výrobku, jehož se služba týká, ani jinak neoprávněně (mj. v rozporu s pravidly řádného používání výrobku stanovené jeho výrobcem) nebude s výrobkem manipulovat;
  • Kupující prokáže nárok na službu originálem daňového dokladu obsahujícího příslušný výrobek a s ním související službu;
  • Výrobky určené k péči o tělo nebo k hygieně musí být nepoužité s neporušeným obalem.
  1. Vrácení ceny služby: V případě, že je Kupujícím spotřebitel, má právo od smlouvy na poskytování služby odstoupit ve smyslu § 1829 občanského zákoníku, avšak v takovém případě musí vydat i veškeré bezdůvodné obohacení zpět Prodávajícímu nejpozději v okamžiku odstoupení.

9) DOBRODRUHŮV BAZÁREK

Podmínky pro vykupování zboží 

Prodejce (občan) při žádosti o uskutečnění výkupu zboží prohlašuje, že se jedná o použitý předmět, který je navíc jeho výlučným majetkem a žádná třetí osoba nemá k tomuto předmětu žádná práva.

Prodejce (občan) je povinen upozornit na případné vady, jichž si je vědom.

Po zaslání informací k nabízenému zboží skrz formulář bude toto zboží oceněno. Cena je sjednána smluvně, tudíž prodávající (občan) s touto cenou výslovně souhlasí. Po zaslání zboží na prodejnu pracovník e-shopu promaledobrodruhy.cz ověří stav nabízeného zboží a vystaví prodávajícímu poukaz k nákupu na e-shopu promaledobrodruhy.cz. Tímto okamžikem přechází vlastnické právo na kupujícího (Pro malé dobrodruhy)

Požadujeme:

  • Zboží zakoupené na e-shopu promaledobrodruhy.cz, případně osobně na prodejně
  • Zboží kompletní, i v případě zakoupení setů (bunda, kalhoty), 100% funkční, čisté
  • Doložení účtenky, faktury, případně čísla objednávky

 

Vyhrazujeme si právo na odmítnutí výkupu při nesplněných podmínkách.

 

Podmínky pro prodej bazarového zboží

Zboží zakoupené v rámci bazarového prodeje na stránkách promaledobrodruhy.cz nelze vyměnit. Zákazník má ale právo bazarové zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. Toto zboží musí být ve stavu, v jakém bylo zakoupeno.

Na zboží zakoupené v našem bazaru se vztahuje zkrácená lhůta pro reklamaci, a to 12 měsíců. V případě reklamací nebude uznávané poškození a nedostatky, o nichž byl nakupující spraven již v době nákupu a které plynou z podstaty nákupu použitého zboží.

 

10) REKLAMAČNÍ ŘÁD A ZÁRUKA

Za zboží poškozené při přepravě nenese e-shop promaledobrodruhy.cz žádnou odpovědnost. Při převzetí zásilky si důkladně zkontrolujte, zda přepravní obal není poškozen a případnou škodu reklamujte neprodleně při převzetí zásilky u doručovatele. Pokud při převzetí zjistíte poškozený obal či jinou známku poškození zásilky, požadujte od doručovatele sepsání reklamačního protokolu o poškození zásilky. Poškozenou zásilku kupující nemusí převzít. Tento důvod je nutné uvést v reklamačním protokolu. 

Reklamace se řídí Reklamačním řádem, který najdete jako přílohu těchto VOP. 

Postup při reklamaci:

• informujte nás o reklamaci e-mailem, či písemně, či formulářem

• reklamované zboží zašlete doporučenou zásilkou na adresu prodejny  Pro malé dobrodruhy, Kostelecká 938/81, 196 00 Praha 9

• k reklamovanému zboží přiložte kopii dokladu o nabytí reklamovaného zboží v našem obchodě – fakturu, která také slouží jako záruční list a přiložte vyplněný formulář pro reklamaci, který nalezete ke stažení níže.

Formulář pro REKLAMACI

11) DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící tento internetový obchod jako je grafické zpracování včetně fotografií nabízeného zboží a popisy zboží jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy obchod@promaledobrodruhy.cz Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). 

Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz, email: adr@coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online, platforma pro tento návrh se nachází na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.      

12) ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

Prodávající je oprávněn podmínky kdykoliv jednostranně změnit, přičemž na právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím se aplikují obchodní podmínky ve znění, kdy došlo k uzavření kupní smlouvy.

Kontaktní údaje prodávajícího: /
- adresa pro doručování: Kostelecká 938/81, Praha 9, 196 00
- adresa elektronické pošty: obchod@promaledobrodruhy.cz
- telefon  + 420 775 647 641, +420 601 081 777

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 10.1.2023

 

REKLAMAČNÍ ŘÁD

 

Reklamační řád

společnosti A-SWIT, s.r.o.- sekce Promaledobrodruhy

se sídlem Harrachovská 327/8, 190 00 Praha 9

identifikační číslo: 279 03 389

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu , oddíl C , vložka 125399 pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.promaledobrodruhy.cz
 

Článek I.
Všeobecná ustanovení

1. Tento Reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“) společnosti A-swit s.r.o., se sídlem (na tuto adresu prosíme neodesílejte balíčky): Harrachovská 327/8, Praha 9, 190 00, IČO 279 033 89, DIČ 279 033 89, stanovuje postup pro uplatnění práva z vadného plnění, podmínky jejich uplatnění, podmínky odstoupení od smlouvy a další související otázky s reklamací zboží, pokud je na něj odkázáno ve všeobecných obchodních podmínkách ze dne 10. 1. 2023 (dále jen „VOP“), které jsou nedílnou součástí kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“). Reklamační řád byl zpracován v souladu s ust. § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a vztahuje se na veškeré výrobky a zboží, které byly kupujícím zakoupeny dle uzavřené kupní smlouvy zakoupeny na internetovém obchodu umístěném na internetové adrese www.promaledobrodruhy.cz (dále jen „e-shop“) a řádně reklamovány. 

2. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti z vadného plnění pro kupující, kteří vystupují ve vztazích s prodávajícím jako kupující spotřebitelé, jak je vymezeno ve VOP. Kupující, který je spotřebitelem je dále označován jen jako „kupující“. 

3. Tento reklamační řád je okamžikem uzavření Smlouvy závazný pro prodávajícího i kupujícího a obě strany se zavazují jím řídit. Uzavřením Smlouvy a převzetím stvrzuje kupující to, že se s reklamačním řádem náležitě seznámil a zároveň souhlasí se zněním tohoto reklamačního řádu, se záručními podmínkami prodávajícího a zároveň se zavazuje poskytnout prodávajícímu součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace.

4. Předmětem reklamace se rozumí pro účely Reklamačního řádu zboží, které bylo předmětem koupě dle uzavřené Smlouvy (dále jen „Zboží“).

 

Článek II.
Převzetí zboží

1. Kupující je povinen si prohlédnout s vynaložením náležité péče Zboží při převzetí. Zjistí-li Kupující vady Zboží, je povinen reklamovat vady bez zbytečného odkladu, jakmile vadu objeví či jakmile se vada projeví. Případné prodlení s reklamací vad Předmětu koupě může mít za následek znehodnocení Předmětu koupě a může být důvodem k odmítnutí reklamace. V případě, že Kupující tuto prohlídku opomene (nebo nezajistí-li prohlídku Předmětu koupě), ihned poté, kdy na něj přejde nebezpečí škody na věci, může uplatnit nárok z vad jen tehdy, pokud nade vší pochybnost prokáže, že Zboží mělo vady již v době přechodu nebezpečí škody. 

 

Článek III.
Jakost při převzetí a odpovědnost prodávajícího za vady

1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží nemá vady. 

2. Zboží není vadné, zejména když v době, kdy kupující zboží převzal:
a) má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly ve Smlouvě, chybí-li takovéto ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu Předmětu koupě,
b) se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle využívá,
c) Zboží odpovídá jakosti nebo smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je Zboží v odpovídajícím množství, míře či hmotnosti dle Smlouvy, a
e) Zboží odpovídá právním předpisům.

3. Pokud má převzaté zboží nedostatky, jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. Kupující pak může vůči prodávajícímu uplatňovat zákonná práva z vad.

4. Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí Zboží (dále jen „záruční doba“) podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny. Není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

5. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží byl vadný již při převzetí.

6. Prodávající není povinen požadavku kupujícího založenému na právu z vadného plnění vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil. Kupující dále bere na vědomí, že prodávající neodpovídá za vady, které vznikly v důsledku běžného opotřebení zboží nebo nedodržením návodu k použití.

 

Článek IV.
Místo a způsob reklamace

1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci písemně, a to zejména prostřednictvím formuláře dostupného na webových stránkách společnosti (www.promaledobrodruhy.cz) nebo na adrese společnosti sloužící pro reklamaci a výměnu zboží: Kostelecká 938/81, Praha 9, 196 00 nebo e-mailem: obchod@promaledobrodruhy.cz.

2. Koupi Zboží je kupující oprávněn prokázat Smlouvou, nebo fakturou, kterými bude doloženo, že reklamované Zboží bylo prodáno Prodávajícím, popř. jiným věrohodným způsobem. Vada, která je předmětem reklamace, musí být jasně a co nejpřesněji specifikována, zejména jejím popsáním a uvedením způsobu, kterým se vada projevuje. Kupující a prodávající berou na vědomí, že při uplatnění práv z vad nebude vyhotoven reklamační protokol, nýbrž tento je nahrazen vyplněním online formuláře kupujícím, který je dostupný na adrese https://www.promaledobrodruhy.cz/reklamace-zbozi/ či jiným písemným přípisem obsahujícím specifikaci Zboží a jeho vad. 

3. Uplatnil-li kupující reklamaci, prodávajícímu neprodleně vystaví písemné potvrzení o tom, kdy právo na reklamaci bylo uplatněno, charakteristiku vytýkané vady, stejně tak i způsob jejího vyřízení.

 

Článek V.
Lhůty pro uplatnění reklamace 

1. Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit práva z vad, které se vyskytnou na Předmětu koupě, v záruční době 24 měsíců od převzetí Zboží. U použitého Zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. 

2. Pro případ vyřízení reklamace výměnou jednotlivých součástí Předmětu koupě, neběží nová lhůta, v tomto případě bude stále rozhodující lhůta při převzetí původního Předmětu koupě kupujícím.


Článek VI.
Práva z vadného plnění

1. Ustanovení článku III. se nepoužijí pokud:
a) Zboží trpí vadou, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) Jde o opotřebení Zboží, které vznikne jeho obvyklým užíváním,
c) je-li vada Zboží způsobena jednáním kupujícího či osob, které společně s ním Zboží užívají,
d) jde o použité zboží, u nějž se vyskytne vada odpovídající míře jejího používání nebo opotřebení, 
e) jde o vadu, kterou Zboží vykazovalo v době převzetí kupujícím, 
f) pokud je Zboží zcela zničeno při dopravní nehodě, která nastala při přepravě Zboží ke kupujícímu,
g) vyplývá-li to z povahy Zboží.

2. Prodávající odpovídá za vady, které na zboží vznikly v záruční době (případně v době použitelnosti, která byla garantována na obalu zboží, nebo v reklamě na zboží). 

3. Má-li věc vadu, může kupující, který je spotřebitelem požadovat její odstranění, a to dle své volby buď dodáním nové věci bez vady nebo opravou věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.

4. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, pokud je její odstranění nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

5. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době
b) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
c) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

6. V případě, že vada Zboží byla vyřešena tím, že bylo kupujícímu dodáno nové Zboží, kupující je povinen prodávajícímu vrátit věc původně dodanou, a to na náklady prodávajícího.  

7. Právo z vadného plnění nenáleží kupujícímu, pokud kupující o vadě Předmětu koupě věděl a/nebo vadu Zboží sám způsobil tím, že nedodržel postupy a/nebo závazná doporučení prodávajícího a/nebo došlo k fyzické úpravě tohoto Zboží kupujícím a jejich poškození. Dále nenáleží kupujícímu právo z vadného plnění pokud:
a) je vada na Zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny nebo bylo-li zakoupeno Zboží jako použité.
b) byla vada způsobena neodbornou a/nebo nesprávnou instalací, obsluhou, údržbou, užíváním či zanedbáním péče o Zboží,
c) vada na Zboží vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy Předmětu koupě,
d) jde-li o Zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo Zboží v době jeho převzetí kupujícím,
e) mechanické poškození Zboží,
f) Zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo nesprávným užíváním, 
g) se jedná o vadu Zboží, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného Zboží.

 

Článek VII.
Vyřízení reklamace

1. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o způsobu vyřízení reklamace do tří (3) pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.

2. Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající a Kupující tedy souhlasí s tím, že v případě, že je Zboží doručeno Prodávajícímu až po samotném uplatnění reklamace, nezapočítává se do lhůty podle první věty tohoto odstavce doba, po kterou Zboží ještě nebylo Prodávajícímu doručeno. 

3. Předchozí odstavec nevylučuje možnost prodávajícího a kupujícího dohodnout se individuálně a v konkrétním případě na prodloužení lhůty k vyřízení reklamace. 

4. Vyřízení reklamace v sobě zahrnuje též vyrozumění kupujícího o výsledku reklamace. Prodávající tedy v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) vyrozumí kupujícího spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace. Může při tom využít jakékoliv technické prostředky a formu (e-mail, telefon, SMS apod.)

5. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

6. Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.

 

Článek VIII.
Závěrečná ustanovení

1. V případě diskrepance mezi ustanoveními Smlouvy a Reklamačního řádu bude mít přednost úprava použitá ve Smlouvě.

2. Prodávající si vyhrazuje právo ukončit obchodní vztah s takovým nakupujícím, jehož reklamace jsou neúměrné nebo jeho nákupy jsou vyhodnoceny jako spekulativní. 

3. V otázkách neupravených Reklamačním řádem se bude v daném případě postupovat dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „NOZ“).

4. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písmeno j) NOZ a § 14 a § 20e zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitelů prodávající sděluje, že kupující spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze Smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Tato vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.

5. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 10. 1. 2023. Prodávající si vyhrazuje právo změny tohoto reklamačního řádu v souladu s platnými právními předpisy.

Potřebujete poradit? Ozvěte se.

+420 601 081 777 (8–22 h)

obchod@promaledobrodruhy.cz

Měna
Přihlášení zavřít